Bakning

Jag har precis bakat jättemumsiga bullar. Vi hade jäst i kylen som gick ut för några dagar sen. Skulle se ifall de funkade och de gjorde dom sannerligen. Kolla hur stora dom blev:

 

Men kunde bara göra en halv sats för vi hade inte tillräckigt med mjöl =/ tyvärr. Har ätit en nu så det finns bara 8 st kvar =) Åt kanterna från degen också som de blir när man rullar degen, känns i min mage nu. Den jäser XD

Idag hade jag tänkt att sova jättelänge och ha sovmorgon, men nej då ringer pappa vid halv 10 och säger att det kommer en kille och ska hämta alla dom dära Lactal-kartongerna om 15-20 min *pánico*. Så det var bara och gå upp å klä på sig. Satte på mig bikini direkt för jag såg att det var fint väder ute, korta shorts och ett vitt linne. Satte upp håret i en enkel knut.
Sen kom han och hämtade kartongerna, äntligen. Då gick jag och la mig på altan och solade en stund, det var superskönt. Har inte gjort det på länge =)
Igår skulle Mathias åka in till Ricky i Bålsta men innan så kom han förbi och var med mig en stund. Sen när han skulle åka råkade han ta med sig min mobil för han lånade den för att ringa till Ricky innan han åkte, det var då han råkade lägga ner den i sin fick av ren vana. Fast jag märkte inget förrän han ringer från den hem till mig och säger att han råkade få med sig den. Jag får panik om jag inte har mobil, så det känns jobbigt nu =S  Man tänker hela tiden på tänk om det är någon som ringer eller smsar. Eller så tänker man: Juste ska smsa mamma och fråga va de gör (Hon och Janne är ju i Spanien) sen kommer man på att man inte har mobilen hemma. Just typist.
Men han skulle komma på dan men klockan är redan fyra men skitsamma får väl ringa honom då.

Nu ska jag ut och sola lite till innan solen försvinner ;)

Adíos♥


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0