Solvalla

Är hos Frida nu, vi gick hit med packningen och allt. Hon h¨åller på att packa så då passar jag på att berätta om gårdagen/kvällen. Den var superkul iaf. Det kommer bli långt, men såhär började de:

När jag kom hem från jobbet så skulle mamma och Janne precis åka till Solvalla för de firar 80 års jubileum.
Så då frågade dom om jag skulle med och då tänkte jag hm.. jag har aldrig varit där förut så visst jag följer med =D
Så åkte vi tåget in till Spånga och därifrån buss till Solvalla. Sen när vi kom dit tog i lite tårta (de hade en "80  meters tårta" kallade dom den men det var flera tårtor och inte en enda lång, lite dåligt men ändå) så skulle vi satsa då på 2 st hästar så sa vi 7:an och 9:an. Men innan Janne hann köpa så sa jag: Nej kan vi inte ta 4:an istället för 9:an. A de gick dom med på. Tur det för 4:an vann, jag vet att jag är bäst, hihi.
Sen så satte vi oss vid bord för mamma och Janne köpte öl och då fick man inte gå ut från de "området".
Sen efter ett tag gick mamma och Janne iväg för att satsa mer och för att köpa mer öl. Då satte sig en kille brevid mig och sa: Hejsan, allt bra? Jag: Jadå, sjdå? Han: Jo det är bra, vad heter du då sötnos? Jag ba: Eh Johanna...
Då sa han: Isak! och stack fram handen. Så frågade han om jag spelade, Nej men mamma och Janne gör det. han: Jaha, men hålller du på med trav annars? Jag: Nej...
Sådär höll han på och så sa han sötnos hela tiden, och så fick jag hälsa på hans kompisar som satt i bordet bakom. *pinsamt* Sen frågade han om jag var singel, han blev bara något besviken när jag sa nej. Haha. Men i af han höll på där och skulle bjuda mig på middag nån dag å så... han bjöd mig på cider och spelade på dom hästarna jag trodde på. Mamma ba: Det är bara tacka och ta emot, hah!
Han ville att jag skulle följa med han på en fest också, men nej det ville jag inte plus att jag skulle upp klockan fem idag.
Här är iaf en bild från solvalla =)


När alla lopp var slut så åkte vi en taxi. Det var andra snubbar också som skulle med, eller a de var dom som sa att vi skulle med. Det fanns igentligen bara plats för 6 st men vi fick åka 8 st för chaffisen. Shit va alla sjöng, alla på gatorna som vi åkte förbi bara garvade XD
Då åkte vi till söder, sen gick snubbarna nån annan stans. Vi åkte till lilla essinge med taxi sen för Jannes 2 kompisar var där (Christian bor i en husbåt där dom var i och Mattias var också där) så tog vi en drink. Sen åkte vi in till Hammarby, lilla Göteborg som det också kallas. Vi slussade också, första gången för mig. Eller a tydligen har jag slussat när jag var jätteliten men de kommer jag inte ihåg. Men iaf, de höll på att reta mig och sa typ att vi skulle sjunka och skit om vi inte höll i repen som var på kanten .Tror ni jag var livrädd då eller?! JA. Dom bara garvade åt mig sen, haha.
Men sen åt vi på en resturang där, det var dyr mat som inte ens var värt priset. Fläskkarren (vet inte hur det stavas) var typ rosa och dom hade garanterat att det inte skulle vara rosa för mamma äter inte om det är de minsta rosa.
Sen fick dom inte servera mer sprit till vårat bord (Vi var 9 st då, det kom 4 till när vi satt på resturangen som Christian och Mattias kände)  för att Janne och nån annan snubbe var fulla. Då blev Christian arg, för han var inte ens full och ville ha en Irish Coffe. Han pratade med chefen men de hjälpte inte så han tog chefens namn för han har massa kontakter så. Jag vet inte riktigt vad han kommer att göra, men det blir nog inte kul för den resturangen.
Men resturangen var jättefin, man kunde sitta ute på bryggan typ, här är en bild. Inte världens bästa men.
 

Här är några bilder som jag tagit på husen från båten:



Sen skjutsade de oss med båten till gamla stan, så åkte vi hem och sov. Vi kom hem kl halv ett, så jag fick bara sova 4 timmar. Trött som tusan var jag på jobbet, men jag klarade mig igenom dagen iaf. Det var ju min sista dag på sommaren. Skööönt eller vad?! Äntligen.

Snart ska vi ta bussen till Uppsala (Halv fyra bussen) och därifrån till Öregrund. Spännande.
Skriver när jag kommer hem på onsdag eller nåt.

Adíos♥

Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0