Egypten dag 2

Måndag 24/3

Jag vaknade av att Lelle (Fridas pappa) knackade på dörren halv nio,
så jag gick upp för att öppna och där står han med
videokameran när jag är helt yrvaken (Schysst! xD)
Åt frukost och sen åkte vi med en hotellbuss ner till Naama Bay Stranden.
Det var rätt trångt och omysigt (?!) så vi gick hem efter 1-2 timmar.
När vi gick från stranden upp till hotellet och det var hur
 många killar som helst som glodde på mig och Frida.
Man undrade nästan om dom hade käkat glosoppa eller nåt!

Det var 37 grader, blå himel och strålande sol den dagen.
Helt underbart med andra ord.
Vi som hade packat med oss långbyxor för
att dom sa att det var kyligt på kvällarna.
Är 25 grader kyligt så visst, xD

Vi åkte på en shoppingrunda som dom kallade den turen.
Först gick vi lite i Naama Bay staden, sedan åkte vi till en Moské,
men vi stod bara utanför för det var bönestund.
Jättefin var den, den kostade 27 miljoner L.E (Egyptiska pund) att bygga.
Sedan åkte vi till en annan Moské, den var inte riktigt färdigbyggd men
vi fick gå in i den delen som var klar! Det var jättefint, kristallkronor och
 sammetsgardiner; det måste också kostat mycket att bygga.
Sedan åt vi på en grillresturang i staden "Old Town",
först var det lite mesrätter och sen ris med lammkött och lammkebab.
Köttet var helt okej, men kebaben var inge vidare faktist.
Sen fick vi gå runt i staden i en timma kanske.
Det var mysigt, fast alla killar var på en.
Det var en killa som frågade vart jag kom ifrån och vad jag hette.
När jag sa det så började han sjunga för mig och ville bjuda på drink, you name it!
Men så var det typ hela tiden där nere, men men =)

Där köpte jag en vattenpipa til Mathias, hur fin som helst!
Han som jag köpte den av började pussa mig på
kinden och sen helt plötsligt fick jag en på munnen, yuck!
Frida fick också en på munnen så det var inte bara jag som led, hahah

Sedan blev det dags att åka tillbaka till hotellet!
Vi var så trötta så vi gick och la oss vid 23-tiden.



Entregar un comentario
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Svara på dagens fråga; http://jyees89.blogg.se/1207049872_dagens_frga.html

Ha en bra dag! :)

2008-04-01 @ 13:43:09
URL: http://jyees89.blogg.se

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0