Egypten dag 6

Fredag 28/3

Vi gick upp kl 6 på morgonen för att åka på Jeepsafari.
Vi åkte på vägen och efter en stund svängde de ut i öknen.
Det var jättekul när dom körde i öknen för det skumpade och hade sig.
Dom körde inte sakta heller, våran chafför sladda tillochmed.
(Kul det hade varit och köra cross där!)

Men iaf, första stoppet var ett beduin-läger. Vi fick lite frukost och fick se oss omkring.
Där kunde man köpa smycken också, men jag köpte inget.
Vi hade en kameraman med oss också, han filmade typ
bara mig och Frida hela tiden kändes det som.
Efter beduinlägret fortsatte vi åka i öknen (det bodde tillochmed folk därute i vischan =O)
Vi såg massa kameler som antingen var vid "hus" (man kan inte kalla det hus)
eller som dom red på eller som var döda (jätteäckligt).

Sen stannade vi vid ett ställe där det växte lite grönt.
Där gick vi upp liten bit i bergen och så skulle vi testa ekot.
Fört ropade vi någonting konstigt. Sedan frågade ena guiden
(vet inte vad han hette) mig vad jag hette.  Då skulle alla ropa Johanna.
Det var skitcoolt, fast lite pinsamt för kameramannen gick och sa det hela tiden sen.

Vi åkte vidare till stället vi skulle rida kamel från.
 Det var jätteläskigt när det ställde sig upp och la sig ner.
Men det var hur kul som helst, vi red längs vattnet (20 min kanske)
tills vi kom till det stället där vi skulle äta lunch och bada.
Vi fick snorkla i "det blå hålet" som det kallas.
Det gick ut en brygga kanske 5 meter, sen blev det 100 meter djupt.
Det var jättefint och helt klarblått.
(På andra sidan havet såg vi Saudiarabien)
Sen fick vi lunch och efter det fick vi bada igen.

Staden Dahab var det sista stället vi skulle till.
Där fick vi först lyssna om hur man gör papyrusrullar och sen fick
vi gå fritt i en timma ungefär.
Efter det var dagens tur slut!

På hotellet fanns det också lite butiker, vi köpte halsband
med våra namn på i hieroglyfer på ena sidan och vanligt på andra.
Jättefint och jättenöjd blev jag. Ett minne för livet!

Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0