Egypten dag 7

Lördag 29/3

Vi åkte ner till Hadaba-stranden igen.
Solade och badade och hade det hur mysigt som helst.
37 grader och strålande sol.
Sedan la vi oss vid poolen vid hotellet en liten stund också.

På kvällen åkte vi till Old Town. Jag köpte 2 st "glasflaskor"
med sand i olika färger som de gjorde bilder av typ.
Svårt att förklara, men dom gjorde typ bilder av kameler utav sanden å så.
Sen köpte 2 st plånböcker, kunde inte bestämma vilken utav dom jag ville ha.
Av en kille fick jag en "skarabe-pärla", också utav sten.
Den betyder också lycka, såklart!
Men den här killen villa ha min nummer å allt.
Men de fick han inte såklart!
Han var inte den enda som var på mig den kvällen heller.
Fast vid dethär tillfället började man bli van.
Det var t.o.m två killar som jag och Frida gick förbi som sa:
"Oh my good, How many camels?"
Ja ni ser, dom är lite knäppa dom men samtidigt lite roliga!

Sedan åkte vi till Naama Bay igen för jag ville köpa väskan jag sett där.
Påvägen hem tänkte jag: "Bara inte Habibi-killen kommer"
Då hör man bara någon som ropar: Habibi! Habibi!
Självklart är det han, jag ba nej inte igen...

Vi åt jättesent den dagen, 21-tiden ungefär.
En servetris (heter de så när det är kille?!) men iaf, han höll
på att flörta med mig och sen vek han en ros utav en sarvett till
mig och sa att han gillade mig, lite gulligt.
En utav kockarna ville ta med mig ner till Naama Bay
(fråga mig inte vaa han ville att vi skulle göra för det vet jag inte)
Det var egyptiskt tema den dagen så det kom in en egyptisk dansare,
en som trummade och en som spelade något
trumpetliknande instrument (avlångt och lät förjävligt)
Men nu vet vi hur deras traditionella dans och musik är iaf xD

Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0