Vilken dag...

Idag har det hänt mycket kan jag säga.
Efter jag kom hem från skolan så skulle jag och Saga till Stallet.
Vi åt lite snabbt och bytte om till ridkläder.
Precis när vi står i hallen så ringer Jessica från stallet.
Carizma (Sagas häst) hade fastant i nåt och slitit sönder överläppen
så det hängde en stor bit av läppen och de blödde.
Jag försökte ringa vetrinären direkt, men fick inte tag i någon.
Jag och Saga sprang/gick på typ 20 minuter bort till bengtsboda.
Vi fick vada oss fram för det var typ 2 dm snö på gångvägen.
Det var asjobbigt, plus att det snöade samtidigt.
När vi väl var framme så kollade jag på såret och det såg inge vidare ut.
Fortsätter att ringa veterinären, får tag i två st men ena kan inte alls och
den andra var i örsundsbro och hjälpte en kolikhäst.
Men efter någon timma så kom Tova (veterinären) i alla fall som tur var.
Carizma fick 2 st lugnande sprutor och bedövning i läppen.
 Sen fick hon luta huvudet mot min axel så att Tova kunde sy.
Carizma blev bara mer och mer groggie, tillslut hängde hela hon på mig.
Skoja om det var tungt, herregud asså! Men muskler lär jag få iaf xD

Så nu ska hon iaf få metacam i några dagar
som håller svullnaden och smärtan borta.
Ska hämta ut medicinen imorgon,
 fick nämligen receptet direkt i handen.

Malin är såklart fast nere i Danmark stackarn!
Hon skulle bara på nåt möte med SAS eller va de va
och nu så är Arlanda stängt för det går inte att landa...
Hoppas hon kommer hem i alla fall.
Imorgon ska hon med nästa plan till Norge på äventyr.
Simma med späckhuggare får man inte göra varje dag.

Juste nyss skottade jag halva tomten också, nu är mina armar helt slut...
Ingen middag blir det idag heller, orkar inte äta såhär sent.

Go natt på er alla<3


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0