MISSNÖJD!

Idag efter skolan skulle jag fixa mina naglar.
Skulle göra förlängning, förstärkning med gelé samt permanent fransk manikyr.
När jag kom in dit kvart i tre så frågar dom mig om jag vill ha hjälp med något.
- Ja, jag hade bokat tid till kl tre idag.
Då kollade hon i kalendern men hittar inget.
Så hon frågar om jag hade bokat hos en elev.
Det var ju det jag hade gjort, men en elev var tydligen sjuk och alla andra 3 var upptagna.
Så jag fick ett "proffs" som fixade förläninging & gelén på mig
 men som inte hann mera för att hon hade en annan kund.
(Observera att jag skriver "proffs"!!!!!!!! Det var inget proffs enligt mig...)
Då skulle jag vänta tills en utav eleverna var klara (det skulle ta 5-10 min).
Så jag satt och väntade i en hel halvtimma, det var inga 5-10 minuter där inte .
"Proffset" blev klar före eleverna och gjorde fransk manikyr på mig ändå.
Det blev helt flammigt och jag var inte nöjd
 (pga att dom bara målade på gelén med nagellack).
Jag sa det till henne och då sa hon att det blir inte lika bra
om man inte gör med vitt gelé från början (permanent manikyr med andra ord)
- Ja, men det var ju det jag skulle göra, som jag hade bokat.
Jag vet, men jag hade inte tid med det, klämmer hon ur sig!
Vadå inte har tid tänkte jag, det är dom som gjort fel,
dom skulle ha kollat upp innan vilka som hade bokat in sig hos eleven som va sjuk.
Dom fick ju mitt nummer när jag var där och bokade tid förra veckan,
varför ringde dom inte bara och sa att dom inte hade tid idag.

Jag tänkte liksom inte när hon satte på 2 lager gelé att jag inte fick fransk.
Jag har ju inte gjort sånna här naglar på 1,5 år så jag glömde bort i vilken ordning man gör det.
Man ska ju bara ha max 2 lager gelé, men tänkte inte på det just då.
Men iaf, mamma ringde dit efter jag åkt hem,
så dom vill att jag kommer tillbaka och visar naglarna imorgon.
Dom tyckte nämligen att det var konstigt att det blev dåligt å så för att ett "proffs" hade gjort det.
Men elever är mycket noggrannare och duktigare eftersom dom måste vara det.
En färdigutbildad behöver ju inte vara så noggrann, det var just därför jag valde att göra hos en elev.
Men men... jag hoppas jag får en ny tid då dom tar bort detta och gör om GRATIS!

Det är inte ens någon idé att ta kort på naglarna... är för besviken!


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0