Ledig

Igår gick det inte att skriva i bloggen.
Jag kom in och så men när jag skulle trycka på "skapa"
blev det bara error. Försökte flera ggr, tillslut gav jag upp.

Idag har jag varit ledig hela dagen, så skönt!
Vaknade imorse av Mathias alarm å trodde att jag
också skulle kliva upp, sen slog det mig;
JAG ÄR LEDIG IDAG! Gissa om det var skönt att somna om...

Gick väl upp vid halv elva sen, vaknade av solen som strålade in i rummet.
Yes, tänkte jag. Nu är det sol och hoppas snön är försvunnen...
Icke sa nicke! Igår var det slask, idag är det fryst!

Drack kaffe till frukost och en såndär finncrisp.
Bytte om och promenerade bort till stallet.
Mockade och fixade maten till Carizma.
Sen tog jag in henne och borstade. Stog jättelänge.
Hon va så mysig, hon lutade huvudet mot mig!

Efter det så fixade jag henne iordning och gick till ridhuset.
Vi gjorde skänkelvikningar och lite annat. Det var superkul.

Nästa torsdag ska jag få ta Carizma,
jag har nämligen friluftsdag och jag pallar
inte åka upp till kungsberget. Kallt och tråkigt!


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0