Lucen

Jag har knappt sovit inatt.
Mina ögon är svullna efter allt gråt igår.
För många kanske han bara var en leguan.
Men för mig var han något mycket mer.
Han brukade väcka mig och Mathias när solen lyste in på mornarna.
Han brukade komma upp och slicka mitt ansikte och ligga på magen.
Ibland matade jag honom med sallad, fastnade på hans klistriga tunga.
Han smet aldrig, gick bara ut och la sig i solen. Han va världens bästa vän!


Leguaner blir ungefär 7-10 år. Han var 9,5 så han va rätt gammal.
Vi ska vänta tills marken tinat och sen begrava honom.
Just nu ligger han nedfryst och väntar på att få hamna i jorden.

Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0