Lagom otur!

Idag åkte jag till skolan vid nio, kom dit tjugo i tio.
Då satt jag och Christian och pluggade till provet.
Sedan gick vi på en snabblunch, bestående av en macka.
Efter det hade vi provet, gjorde klart det på 40 minuter.
Tog halv ett tåget till bålsta och ett bussen till skokloster.
Drog till stallet med moppen, då regnade det några droppar.
När jag kom fram blev det strålande sol och det höll i
sig medans jag blev klar med mockningen och det.
Tog in Carizma, fixade iordning henne och red iväg barbacka.
Klättrade lite i skogen och när jag kom ut på grusvägen igen
började det att spö regna!!! Helt typiskt... Solen bara försvann.
Red en liten bit till och sen in i skogen för att sedan gå hem igen.
Det blev bara ungefär en halvtimmas ridtur, men jag var helt dyngsur.
När jag kommit tillbaka till stallet, borstat och satt på
Carizmas täcke så blir det strålande sol igen.
Tänkte: Skönt slipper jag köra hem i spöregn! Ja tjena...
När jag satte mig på moppen stog det som spön i backen igen.
Jag hade ganska mycket otur med vädret kan man säga!



Tog halv fyra bussen in till Bålsta sen och mötte Mathias.
Lagade Makaroner och köttfärssås, mumsigt!

Nu tänkte jag springa på bandet :)


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0