Julmysigt

Igårkväll blev det middag hos Jocke och Emma.
Vi åt racklet, hur gott som helst! Vi hade halloumiost, lök,
championer, kyckling, lövbiff, klyftpotatis, ost och paprika.
Efterrätten blev hemmagjord panacotta med hallon, en favorit!

Senare på kvällen åkte jag och Mathias hem till papi och Malin.
Där blev det singstar för fulla muggar. Sen blev vi trötta och la oss.
Imorse gick jag upp halv nio, kan ni tänka er?! Jag va ändå pigg.
Fast jag hade iochförsig satt klockan på ringning eftersom jag skulle
med halv tio bussen till Bålsta. Strax före elva åkte jag, mamma och Madde
ner till skolan Jan Fridegård där man fick den där sprutan mot influensan.
Det tog cirka 2,5-3 timmar att vänta. Men som tur va hade man kölapp
så man kunde gå i centrum och kika lite. Vi gick runt lite där och kikade.
Jag såg ett par assnygga höstskor på Deichmann, jag bara måste ha dom!

Sprutan tröck (läs: högg!) dom in hårt. Men mamma tyckte inte det gjorde ont.
Det känns lite konstigt i armen just nu.... Vi får se hur man mår imorgon då!

Vi har precis julpyntat här hemma nu, det är så mysigt nu i lägenheten!
Ljusen är tända, ljusstakarna är på plats och julmusiken är igång.


(Bild lånad från google)


Entregar un comentario

Lämna en kommentar<3 :

Smeknamn:
Spara ditt namn till nästa gång!

E-postadress: (Endast jag kommer att se den)

Din Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0